"Плутон" презентує нову систему захисту та моніторингу SOTA Детальніше
Україна |ua

Автори: Овсянікер Д.Ю., Міхневич М.І.

Журнал (бюлетень) Міжнародної Асоціації «Метро» «МETRO INFO International». – 2020 р. - №1. – С. 30-31

Досвід впровадження рішень «Плутон» для швидкісного електротранспорту ЄС на прикладі проєктів в Стокгольмі (Швеція)

Одним з найбільших та активних гравців на ринку оснащення міського електричного транспорту є Компанія «Плутон». Основний бізнес Компанії зосереджений на проєктуванні, виготовленні та реалізації тягових підстанцій постійного струму. «Плутон» привносить у галузь велику кількість інноваційних рішень у перетворюванні, комутації та розподіленні постійного струму, у створенні систем захисту контактних мереж постійного струму, створенні систем управління обладнанням нижнього рівня, систем телемеханіки та SCADA-систем.

Як одна з самих розвинених та зручних у Європі, мережа міського електротранспорту Стокгольма практично повністю витіснила приватні автомобілі за межі міста. Увесь міський транспорт міста, який представлений автобусами, метро, трамваями та приміськими потягами, знаходиться в управлінні муніципальної компанії Storstockholms Lokaltrafik AB (SL).

Початок співпраці «Плутон» зі Storstockholms Lokaltrafik AB

У 2013 році Storstockholms Lokaltrafik AB закриває одну з найстаріших трамвайних ліній Lidingöbanan на повну реконструкцію. Під час робіт була виконана заміна колій, частину одноколійних ділянок замінили двоколійними, а для збільшення потужності лінії були побудовані 5 нових тягових підстанцій потужністю 1,6 MVА з робочою напругою 750 V кожна — Ropsten, Baggeby, AGA, Högberga та Käppala. Виникла необхідність у пошуку постачальника надійного та сучасного обладнання постійного струму для цих підстанцій. На підставі аналізу оптимального співвідношення ціни та якості технічних рішень SL в ході тендерних переговорів віддає перевагу постачальнику «Плутон», якому прийшлося змагатися з не менш сильними компаніями Siemens та Sécheron.

У 2015 році роботи з модернізації лінії були повністю завершені, та оновлена лінія Lidingöbanan відкрилась з новим рухомим складом. На сьогодні енергопостачання підстанцій Ropsten, Baggeby та AGA здійснюється від власної мережі 33 kV, а живлення Högberga, Käppala — від мережі загального користування 11 kV. З технічної точки зору треба відзначити принципову схожість тягових підстанцій Стокгольма з тяговими підстанціями метрополітену країн СНД: резервування електроживлення реалізоване за класичною схемою та здійснюється через живлячі вводи сусідніх підстанцій. Фінальний результат реалізації проєкту повністю співпав з очікуваннями Замовника — Storstockholms Lokaltrafik AB висловив бажання і надалі співпрацювати з Компанією «Плутон».

Наступне постачання обладнання для SL «Плутон» реалізує вже у 2017 році. Саме у цей час в Стокгольмі активно йде будівництво підстанції Sickla на найновішій трамвайній лінії напівшвидкісного трамвая Tvärbanan, яке завершиться у травні 2018 року. Storstockholms Lokaltrafik AB знову залучає «Плутон» до розробки та постачання обладнання, включаючи і наступний шеф-монтаж. Проєкт був реалізований у максимально стислий термін (з дня отримання замовлення до дня постачання всього комплекту обладнання постійного струму пройшло менше ніж 4 місяці).
 
Під час реалізації проєкту «Плутон» зіткнувся з незвичними умовами: площа ділянки під розміщення підстанції була доволі маленькою, у зв'язку з чим потрібно було надати компактне обладнання, яке б дозволило максимально скоротити площу підстанції. Спеціально під потреби проєкту «Плутон» надав абсолютно нове рішення — компактний двосекційний 12-пульсний випрямляч у викатному виконанні за схемою «діод-діод» з номінальною вихідною напругою 750 V, при цьому ширина кожною секції випрямляча була всього 600 mm, що дозволило розмістити випрямляч в одному DC-щиті з комірками постійного струму 750 V.

                                    Викатний випрямляч в DC-щиті на підстанції Sickla

Викатне виконання забезпечило безперечні переваги — легкий доступ до компонентів випрямляча та одностороннє обслуговування при вузькому фасаді, а також безпечне відділення силового блока від шинного відсіку завдяки наявності спеціальної задньої панелі. Інформацію про стан випрямляча та його елементів можна побачити на панелі візуалізації за допомогою спеціалізованої програми. Завдяки двосекційному виконанню, у разі обриву або пробою силовий діод можна замінити, викотивши одну з секцій, і не вдаватися до аварійного вимкнення випрямляча — друга секція завжди залишається у роботі, що забезпечує безперебійне функціонування рухомого складу.

У 2019 році «Плутон» постачає обладнання постійного струму (вже на 1500 V) та випрямляч для тягової підстанції Arninge, яка живить лінію приміського швидкісного потяга Стокгольма. Для даного проєкту фахівці «Плутон» реалізували унікальне технічне рішення — тиристорний випрямляч на 1500 V, який дозволяє стабілізувати напругу живлячої мережі, що у свою чергу дозволяє збільшити відстань між підстанціями (у порівнянні з діодним випрямлячем). У зв’язку з вимогами SL до посилення безпеки обслуговчого персоналу підстанції стало також необхідним провести випробування виробів на стійкість до внутрішньої дуги. Комірки постійного струму «Плутон» успішно пройшли типові випробування на стійкість до внутрішньої дуги у випробувальному центрі IPH Institut (м. Берлін, Німеччина) та повністю відповідають міжнародному стандарту EN 50123-6:2003+A1:2014.

У 2020 році «Плутон» реалізує постачання випрямляча та розподільчих пристроїв постійного струму (750 V) для підстанції Konsthallen трамвайної лінії Roslagsbanan, з наступним шеф-наглядом та пусконалагодженням. Підстанція Konsthallen стала першою в Європі, на якій було впроваджене інноваційне та унікальне рішення «Плутон» — бездуговий вимикач постійного струму надшвидкої дії AFB, який виключає виникнення руйнівної дії дуги в обладнанні та руйнування контактів при аварійних відключеннях вимикача.

                      Бездуговий вимикач надшвидкої дії AFB на тяговій підстанції Kontshallen

В планах «Плутон» — активно продовжувати успішну співпрацю зі Storstockholms Lokaltrafik AB, про що свідчить проєкт в стадії реалізації Vallentuna, схожий в частині технічних рішень на проєкт «Arninge», але тут фахівці «Плутон» розробляють обладнання для тягової підстанції вже зі значно більшою потужністю. Запустити підстанцію Storstockholms Lokaltrafik AB та «Плутон» планують восени 2020 року.

скачатьскскачать