"Плутон" презентує нову систему захисту та моніторингу SOTA Детальніше
Україна |ua

У травні 2018 року завершилося будівництво підстанції Sickla на найновішій та найсучаснішій трамвайній лінії напівшвидкісного трамвая «Tvärbanan» (м. Стокгольм).

Назва лінії «Tvärbanan» буквально значить «лінія для пересадок» або «поперечна дорога». Довжина лінії — 11,5 км, а кількість зупинок — 17. Нею курсують тільки сучасні швидкісні трамваї. Наприкінці 2017 року було виконане продовження лінії до платформи приміських ретро-електричок «Sickla» залізної дороги Saltsjöbanan, з організацією кросплатформенної пересадки між трамваєм та електричками.  

Генпідрядником проєкту виступила компанія-партнер у Швеції, що спеціалізується в області високовольтного обладнання. У 2017 році вона виконала проєктування, будівництво, вибір та придбання обладнання для тягової підстанції, а у 2018 році виконала монтажні та пусконалагоджувальні роботи.

Розробку та постачання обладнання, а також контроль пусконалагоджувальних робіт здійснили спеціалісти компанії «Плутон».

В межах проєкту тягова підстанція була оснащена надійним та сучасним обладнанням, що відповідає європейським та міжнародним стандартам: випрямлячем В-ТПЕД-750-12Р, розподільчими пристроями постійного струму серій РУ-750-Л, РУ-750-ОШ, РУ-750-РВ, а також пристроєм перевірки швидкодійного вимикача виробництва компанії «Плутон».


Проєкт був реалізований у максимально короткий термін (з початку розробки до дня постачання пройшло менше ніж 4 місяці). Крім того, площа дільниці під розміщення підстанції була доволі невеликою, і у зв'язку з цим виникла необхідність вибору компактного обладнання, що дозволило б максимально скоротити площу підстанції.
Компанія «Плутон» представила абсолютно нове рішення — спеціально під потреби проєкту був розроблений випрямляч В-ТПЕД-750-12Р викатного виконання, за схемою «діод-діод». Відмінна особливість випрямляча — компактні габарити, а ширина однієї секції — всього 600 mm. Випрямляч встановлений в один ряд з розподільчими пристроями 750 V.
Викатне виконання випрямляча В-ТПЕД-750-12Р забезпечило безсумнівні переваги — легкий доступ до компонентів та однобічне обслуговування при вузькому фасаді. Наявність спеціальної задньої панелі забезпечує безпечне відокремлення силового блоку від шинного відсіку. Випрямляч оснащений мікропроцесорною системою захисту, діагностики та управління, WEB-інтерфейсом.

Інформацію про стан випрямляча та його елементи можна відстежити на панелі візуалізації за допомогою спеціалізованої програми.

12-пульсний випрямляч розроблений з використанням інноваційних схемних та технічних рішень, покликаних значно скоротити експлуатаційні витрати підстанції, збільшити термін служби обладнання та забезпечити безпеку експлуатації. Завдяки двосекційному виконанню, у разі обриву або пробою силовий діод можна замінити, не доводячи випрямляч до аварійного відключення — друга секція завжди залишається в роботі.

Проєкт Sickla — вже не перший успішний досвід компанії «Плутон» у Швеції. У 2015 році «Плутон» виконав постачання обладнання постійного струму 5 тягових підстанцій для реконструкції лінії Lidingöbanan потужністю 1,6 MVA. Кінцевий результат реалізації проєкту повністю збігся з очікуваннями Замовника — муніципальна компанія AB Storctockholms Lokaltrafik, що займається організацією суспільного транспорту, виявила бажання і надалі співпрацювати з компанією «Плутон».