"Плутон" презентує нову систему захисту та моніторингу SOTA Детальніше
Україна |ua

Об'єкти

Центральний диспетчерський пункт MPK-Łódź

Виконані роботи

  • проєкт реконструкції;
  • розробка дизайну HMI;
  • постачання обладнання: шафа живлення, шафа серверна, відеостіна 4х3, автоматизовані робочі місця;
  • розробка програмного забезпечення SCADA;
  • монтажні та пусконалагоджувальні роботи.

В рамках даного проекту «Плутон» впровадив новітню автоматизовану систему диспетчерського керування, яка на даний момент дозволяє керувати роботою більше 30 тягових трамвайних підстанцій міста Лодзь та його передмістя - міста Згеж.

Диспетчерська є центром управління енергопостачанням трамвайних мереж, і саме сюди надходить вся інформація з усіх підстанцій. Попередній диспетчерський центр потребував модернізації, оскільки вже не міг приймати обсяг інформації, що поступово збільшувався з впровадженням нових об’єктів. Це певним чином також ускладнювало роботу диспетчера. Основною метою Замовника в даному проєкті було йти в ногу з часом та мати резерви на майбутнє. Саме тому диспетчерський центр було перебудовано з повною заміною обладнання, що включає в себе:

  • основний та резервний сервери даних;
  • основне та резервне автоматизоване робоче місце (АРМ);
  • відеосервер;
  • відеостіна;
  • сервер часу;
  • мережеве обладнання;
  • джерела безперебійного живлення.

Ключовим елементом диспетчерського пункту є відеостіна, що представляє собою екран колективного використання, на якому відображається схема контактної мережі живлення трамвайної лінії. Відеостіна побудована на базі 12 відеопанелей діагоналлю 55 дюймів в конфігурації 4х3. Новаторським рішенням є нанесення контактної мережі з усіма точками живлення на мапу міста. Завдяки цьому диспетчер може оперативно визначити розташування елементів мнемосхеми на карті міста використовуючи лише відеостіну, не витрачаючи час на пошук інформації в документах, як це було раніше.

Диспетчерський центр обладнаний сервером часу, що є постійним джерелом точного часу завдяки синхронізації через супутники. Це дозволяє отримати в диспетчерському центрі та на всіх підстанціях точний реальний час тієї чи іншої події і тим самим спрощує аналіз отриманих даних та аварійних подій. Для зв’язку з обладнанням підстанцій по бездротовому каналу використовується 5G роутер.

Система диспетчеризації розроблена на базі SCADA Zenon COPA-DATA і виконує наступні функції:

  • оперативне керування електропостачанням з центрального диспетчерського пункту;
  • відображення та протоколювання перебігу технологічного процесу керування – роботи технічних засобів, діагностичної інформації та дій оперативного персоналу;
  • видача диспетчерському персоналу оперативних даних про поточні та історичні параметри мережі, стан комутаційного обладнання, технологічні параметри в зручній для роботи та аналізу формі (мнемосхеми, таблиці, звіти);
  • збір та архівування повної інформації про стан обладнання в журналах подій та аварійних ситуацій по усім підстанціям та конкретно по кожній;
  • аварійна та попереджувальна звукова сигналізація подій;
  • реєстрація всіх дій оператора та стану системи;
  • керування автоматичними вимикачами та роз’єднувачами  з можливістю їх блокування, коли обладнанням в стані ремонту чи резерву та топологічного зафарбовування ліній на мнемосхемах підстанцій згідно реально стану;
  • відображення стану некерованого обладнання в режимі симуляції на мнемосхемах відеостіни та підстанцій з фіксуванням зміни стану в журналах подій;
  • кольорове відображення районів живлення підстанцій на мапі міста, що дозволяє оперативно проводити перемикання;
  • можливість обміну інформацією з локальними системами телемеханіки підстанцій з використанням сучасних міжнародних комунікаційних протоколів.

Програмний пакет Zenon включає в себе:

  • резервований сервер на базі UNLMTD ліцензії Zenon Supervisor на необмежену кількість змінних;
  • АРМ операторів з клієнтським ліцензіями;
  • модулі ведення архівів Historian;
  • збереження архівних даних на сторонній машині;
  • модулі автоматично зафарбовування ліній мнемосхем Automatic Line Coloring;
  • драйвери передачі даних по протоколу Modbus TCP, Modbus RTU.

Автоматизована система диспетчерського керування побудована на відкритій архітектурі і готова до масштабування та розширення, що в свою чергу дає можливість підключати нові об’єкти диспетчеризації без зупинок та простоїв.

Вся система в цілому дозволяє диспетчерам швидко реагувати в надзвичайних ситуаціях, що означає швидкий запуск змінного транспорту, або скерування трамваїв в об’їзд. Це дозволяє тримати комфорт пасажирів на високому рівні.