Запрошуємо на виставку TRAKO 2025! Детальніше
Україна |ua

На дільниці Баку–Тбілісі–Карс Грузинської залізниці, у складних гірських умовах на висоті понад 1700 м над рівнем моря, було реалізовано унікальний проєкт тягової підстанції Ахалкалакі. Цей об’єкт став прикладом того, як індивідуальні інженерні рішення дозволяють долати нетипові виклики — адже стандартні технічні вимоги зазвичай розраховані лише до 1000 м. 

У склад двоагрегатної підстанції увійшов повний комплект сучасного надійного обладнання від «Плутон»:

  • розподільчі пристрої постійного струму 3,3 kV,
  • випрямлячі та інвертори,
  • комплект шинних мостів з опорною ізоляцією та захисними огородженнями.

Залізничний шлях на цій ділянці проходить через складний гірський рельєф. Саме тому замовник розглянув можливість застосування інверторів для рекуперації енергії. Під час спусків і гальмування рухомого складу надлишкова енергія повертається в мережу, підвищуючи енергоефективність усього залізничного сполучення. Інвертори побудовані на високоякісній компонентній базі та оснащені інтелектуальною системою керування та діагностики, що стабілізує напругу в тяговій мережі та реєструє всі параметри й аварійні процеси в реальному часі. 

В рамках проєкту були знайдені конструкторські рішення, які дозволили без зміни габаритів обладнання забезпечити безпечну роботу в умовах розрідженого гірського повітря.

Впровадження на підстанції систем SOTA® з підтримкою енергетичного протоколу IEC 61850 забезпечило високошвидкісний обмін даними, надійну передачу критично важливої інформації та стабільний зв’язок із верхнім рівнем керування.

Компанія «Плутон» виконала повний комплекс робіт: проєктування обладнання 3,3 kV та 110 kV, постачання обладнання 3,3 kV в стислі терміни, нагляд за монтажем і пусконалагодження.

Дякуємо нашому партнеру RСT Railways Communications and Technologies за плідну співпрацю та довіру, що дозволило успішно реалізувати цей проєкт на високому професійному рівні.