"Плутон" презентує нову систему захисту та моніторингу SOTA Детальніше
Україна |ua
19 квітня 2016 року в Баку за участю президента Ільхама Алієва відбулася церемонія відкриття Фіолетової лінії Бакинського метрополітену — станцій «Автовокзал» та  «Мемар Аджемі-2».
Церемонія відкриття Фіолетової лінії Бакинського метрополітену за участю президента Республіки Азербайджан Ільхама Алієва
Церемонія відкриття Фіолетової лінії Бакинського метрополітену за участю президента Республіки Азербайджан Ільхама Алієва (Фото www.1news.az)
 
Будівництво станції метро «Автовокзал» почалося у вересні 2009 року. Згідно з проєктом, ця станція складається з платформи, 8 виходів, вентиляційного переходу та встановлених у вестибюлях двох пірамід. Загальна довжина комплексу станції дорівнює майже 560 метрів. Довжина платформ на станціях нової гілки — 144 метри, що створює можливість для під'їзду до платформи складу не з п'яти вагонів, як на колишніх станціях, а з семи вагонів. На станціях та переходах працюють 20 ескалаторів різної висоти, а на виходах встановлено 8 травелаторів. Для осіб з обмеженими фізичними можливостями є ліфти. 
Станція «Автовокзал»
Станція «Автовокзал» (Фото www.1news.az)
Станція «Автовокзал»
Станція «Автовокзал» (Фото www.1news.az)
 
Загальна довжина комплексу станції «Мемар Аджемі-2» складає 168,5 м. Тут є 3 виходи. На станції площею майже 12 тис. квадратних метрів та на виходах встановлено 17 ескалаторів, функціонують ліфти для людей з обмеженими фізичними можливостями.
Станція «Мемар Аджемі-2»
Станція «Мемар Аджемі-2» (Фото www.1news.az)
 
Надійне енергопостачання тягової мережі нової ділянки Фіолетової лінії метрополітену забезпечується застосуванням на підстанціях обладнання виробництва Компанії «Плутон», що відповідає сучасним стандартам в області якості, надійності, безпеки для життя та здоров'я персоналу, охорони навколишнього середовища та функціонування обладнання в цілому, зокрема ГОСТ 22789-94 «Міждержавний стандарт. Пристрої комплектні низьковольтні. Загальні технічні вимоги та методи випробувань» та IEC 61439-1: Low-voltage switchgear and controlgear assemblies — Part 1: General rules, а також ряду інших міжнародних стандартів. 
 
Даний проєкт включив в себе поставку «під ключ» шести підстанцій: двох тягових (TSS), двох знижувальних (LPS) і двох підстанцій вентиляційної шахти (VSS). 
 
Генеральним проєктувальником будівництва виступила компанія SYSTRA (Франція). Спеціалістами Компанії «Плутон» була проведена робота в частині розробки робочого проєкту системи енергопостачання, монтажних, пусконалагоджувальних робіт, а також введення об'єктів енергопостачання в експлуатацію. 
 
Об’єм поставки для шести підстанцій включив в себе повний спектр обладнання для метрополітену виробництва Компанії «Плутон», а також, інше обладнання, яке увійшло в комплект поставки: 
  • розподільчі пристрої середньої напруги КРУЕ —35 kV;
  • випрямлячі В-ТПЕД-2,5К-825-12П в комплекті з перетворювальними трансформаторами RESIBLOC; 
  • пристрої розподільчі постійного струму РУ-825, РУ-825ОШ;
  • пристрої комплектні розподільчі КРУ-0,4к, КРУ-0,23к, КРУ-0,4/0,23к; 
  • щити постійного струму ЩПТ-220;
  • шафи з лічильниками ШС;
  • пристрої зарядно-випрямні ВТЕУ1-100/230 та УБП-220/60-5;
  • система телемеханіки, що забезпечує управління електротехнічним обладнанням підстанції, в тому числі віддаленому на відстань понад 2 км обладнанням вентиляційної підстанції, що включає в себе АРМ чергового по підстанції з розробленим спеціалізованим програмним забезпеченням, шафа телемеханіки з контролерами та засобами комунікації. При створенні системи телемеханіки використовувалося обладнання та базове програмне забезпечення провідних світових компаній
  • шафи інвертора напруги ШІН;
  • пристрої компенсації реактивної потужності УКРМ;
  • пристрої конденсаторні УК;
  • шафи вихідних клемників ШВК;
  • акумуляторні батареї;
  • трансформатори власних потреб;
  • шафи з акумуляторними батареями ШАКБ;
  • шафи оперативного струму ШОТ1М-380-25-230;
  • шафа силова ШСКТЗ;
  • шафи керування вентиляцією ШУВА, ШУВКТЗ;
  • шафи розподільчі ПР;
  • блоки реле струму БРТ;
  • ящики шляхові ПЯ;
  • пристрої розподільчі для тунелів: РУ-825ЛР, РУ-825ПК, РУ-825ЛК.

Знижувальна підстанція (LPS) ст. «Автовокзал»

Знижувальна підстанція (LPS) ст. «Автовокзал»

 
Обладнання підстанцій має високі електротехнічні та експлуатаційні характеристики, що підтверджуються протоколами типових випробувань IPH Institut (м. Берлін, Німеччина). Компоненти, що застосовуються в обладнанні, мають високу механічну та електричну надійність, забезпечують тривалий термін служби (більше 30-ти років) та не вимагають частого періодичного обслуговування (1 раз в 10 років). 
Пристрої розподільні РУ-825
Пристрої розподільчі РУ-825
Випрямляч серії В-ТПЕД та розподільний пристрій негативної шини РУ-825ОШ
  Випрямляч серії В-ТПЕД та розподільчий пристрій негативної шини РУ-825ОШ
Пристрій комплектний розподільний КРУ-0,4к (ліворуч) та пристрої конденсаторні УК (праворуч)
Пристрій комплектний розподільчий КРУ-0,4к (ліворуч) та пристрої конденсаторні УК (праворуч)
 
 
Підстанції унікальні тим, що забезпечені сучасними засобами автоматизації та телемеханіки, завдяки яким здійснюється управління, моніторинг та захист обладнання підстанцій. 
 
На знижувальних підстанціях встановлені сучасні шафи телемеханіки ШТМ, які оснащені резервуючими контролерами, що підтримують протокол передачі даних IEC 60870-5-104 Network access for IEC 60870-5-101 using standard transport profiles, а також стандарт програмування PLC IEC 61131-3:2013 Programmable controllers — Part 3: Programming languages. Контролери здійснюють взаємозв'язок між обладнанням кожної з шести підстанцій, збір та передачу сигналів телеуправління (ТУ), телевимірювання (ТВ) та телесигналізації (ТС) з усіх підстанцій та можливість їх передачі на верхній рівень. Є можливість управління обладнанням з ноутбука, ПК або іншого пристрою шляхом підключення до шафи телемеханіки по зовнішньому інтерфейсу через Ethernet. 
 
Найближчим часом дистанційне управління підстанціями Фіолетової лінії буде можливо з Енергодиспетчерського пункту (ЕДП), який в даний час забезпечує диспетчерське управління, збір даних та візуалізацію енергопостачання більшості підстанцій Червоної та Зеленої гілок метрополітену. 
Енергодиспетчерський пункт
Енергодиспетчерський пункт
 
 
Енергодиспетчерський пункт також є унікальним проєктом Компанії «Плутон», який включив в себе розробку архітектури системи автоматизації, проєктування, поставку програмних та апаратних засобів, а також розробку рішень в області дизайну та ергономіки приміщення ЕДП. Енергодиспетчерський пункт обладнаний багатофункціональною відеостіною, що зображає стан електротехнічного обладнання підстанцій Бакинського метрополітену.
Розвиток Бакинського метрополітену
Концептуальний розвиток Бакинського метрополітену передбачає поетапне розширення існуючої інфраструктури та створення великої підземної транспортної мережі до 2030 року. 
 
Компанія «Плутон» вітає Бакинський метрополітен з відкриттям нової лінії. Бажаємо успішного розвитку та відкриття нових станцій!